Wednesday, May 06, 2009

Hari Ini Dalam Sejarah

hari ini, buat pertama kali dalam hidup aku,aku ada punch card aku sendiri. Dulu aku penah ada punch card,masa belajar di UiTm. Tapi tu punch card untuk makan. Bukan untuk kerja. hehe. Time yang tertera masa aku punch card ialah 07.51 am. awal tuh. Ini hari pertama aku bekerja secara officially. Aku bekerja di Jabatan Perangkaan.ayat mudah banci. Lagi mudah, "kile olang". Syukur pada Allah,aku dapat juga jawatan ni. Dapat juga aku kerja di sektor awam. Walaupun hanya untuk status sambilan,tapi cukup bermakna bagi aku untuk mengutip pengalaman. Hari pertama aku di sini, tak ada apa-apa yang aku lakukan. Hanya sekadar mengisi borang, dan membaca buku. Pada jam 9.15 am,ada pulak time ng'teh. Best betul kerja sektor awam,rehat sesaja.jam 10.10 baru masuk pejabat semula. Jam 11.00,aku dan beberapa kawan baru,yang juga mendaftar hari ini,begerak ke KWSP Raub. sampai di sana,aku terkejut. Rupanya akuan KWSP aku 4 tahun lalu masih wujud. Kenangan aku masa bekerja 3 bulan di 7 Eleven di uptown damansara dulu. Setelah kawan-kawan aku selesai urusan dan berjaya mendapatkn no KWSP masing-masing,kami begerak semula ke bentong. sekitar jam 12.31 kami sampai di pejabat. jam 1.08 pm,aku dan kawan aku makan nasi ayam. mahal,rm 4.00. Macam harga di kolumpo. Kolumpo pun ada yang murah. Sekitar jam 2.10,aku masuk pejabat semula. sunyi jer pejabat. kebanyakan staff belum masuk. Typical Goverment..hehe. Tepat Jam 5.00 pm aku punch card aku sekali lagi.time kerja dah tamat. bermula hari ini,dan seterus nya, aku akan menjali satu babak kehidupan yang baru. Apakah ini jalan terbaik ku?

4 comments:

Minah Kiwi said...

kerja untuk hidup..hidup untuk kerja... waallahualam

Anonymous said...

all d best to u...my fren.

mizu_sama said...

hehehe,,,,kerja lah kita slagi mampu.

Anonymous said...

u mesti boleh.yakinlah u pasti berjaya.u great.