Tuesday, October 28, 2008

Hari yang Sibuk

Hari ni nak di katakan sibuk tak la jugak,tapi meletihkan. Hari sibuk aku bermula se awal jam 1.40 pagi.

Tengah syok aku main ps2,tetiba kawan aku mintak di hantar ke HKL,mata pedih katanya. Kesian aku tengok. Dah puas di golek sana sini. Tak dapat2 dia nak lelapkan mata. Ini semua salah clorok. Macam mana boleh clorok 'terbang' masuk ke mata dia masih jadi misteri. Memandangkan kereta aku dalam keadaan injured, aku pun bawak la kereta dia,dan dah pasti la kereta dia jadi sasaran sebab nak hantar dia ke HKL. Baru seminit aku bawak kereta dia,dia da mula show off. Malas aku nak cerita,tapi kalo lawan dengan kereta aku,dah pasti dia kena tinggal punya,hahaha. Sampai je dekat kawasan kecemasan,aku turunkan dia.

Terkejut habis aku. Dah pukul 2 pagi,HKL masih ramai pesakit. KL ni memang gila la. Diaorang ni tak reti tido ke? Aku tawaf HKL kali pertama. Gagal. Tak jumpa parking. Tawaf kali ke-2. Gagal.Masih tak jumpa. Aku parking dekat jabatan apatah. Aku tertidur. Masa tu jam pukul 2.30 am. Sedar-sedar dah pukul 3.30. Gelabah jugak aku. Ingat kan kawan aku dah selesai. Bila aku jumpa,dia sengih2. "Belum lagi..ramai orang tu" kata dia dengan senyum. Baru borak dengan awek barangkali. Sejam dah berlalu. Tak sampai turn lagi rupanya.

KL memang gila! Aku tawaf kali ke-3. Berjaya. Aku dapat parking tepi jalan yang hampir dengan wad kecemasan. Aku terlena buat kali ke-2."tok..tok..tok..". Kawan aku dengan senyum ketuk cermin kereta. Selesai jugak kata aku. Bila aku tengok jam,pukul 5.30 am. GILA. Kelam kabut aku pulang ke rumah. Isya x buat lagi. Selang beberapa minit aku solat,subuh pulak masuk.

Lepas selesai semua,aku sambung tidur yang tertungak. Sedar je jam dah pukul 11 pagi. Pagi ni misi aku nak repair kereta aku yang injured. Penat jugak duit aku nak baiki kereta tua ni. Total aku habis untuk kereta hari ni beratus juga.

Alternator ganti baru,yang lama tapak dia da patah. Belting set baru. Buat allingement. Harap2 lepas ni kereta ni tak meragam dah. Hari ni plan nak tengok wayang tamil, Aegan tak kesampaian. Petang baru kereta aku siap. Harap-harap besok aku lalui dengan kurang rintangan..haraplah..

No comments: