Friday, June 19, 2009

rajin

Terlalu rajin update blog pulak.

Hahaha….ada ada aja…time malas,tiga bulan tak update pun ada. Time rajin, 3,4 entry sekaligus pun boleh. Aku sebenar nya tak dapat nak tidur. Nak on internet, berukband macam &%$%#. Duduk kampung kan..adat la. Kat pecan sket dapat la line 3G yang di duk banga-banga-bangla sangat. Jadi, oleh sebab nak isi masa bosan aku yang sepi ni, aku tulis la apa yang aku nak merapu. Besok aku upload la.

Balik dari sungai koyan tadi,aku rasa macam nak demam. Selsema pun teruk. Hidung berair,mata merah,tekak perit. Aku solat,aku terus tido. Bangun tue, demam tak kebah lagi. Aku tak nak makan ubat. Bukan sebab ubat tak ada. Tapi aku nak elak dari badan aku bergantung harap pada ubat. Nanti badan aku lemah nak lawan penyakit. Itu kata mak aku. Mak aku bukan doctor, dukun pun bukan. Tapi aku rasa ada benarnya. Demam takat sikit-sikit tak payah makan ubat. Time aku menaip ni, demam aku dah makin ok. Selsema saja masih ada sikit-sikit,tapi sebijik dadah(ubat) pun aku tak telan. Syukur.

Sedikit lirik dari lagu yang aku dengar ulang kali sejak dari tadi..

“Selamat tinggal,
Ku doa kan..
Kau selalu bahagia..
Hanya pesan ku..
Jangan lupa..
Kirimkan kabarmu…”

p/s: touching tul…hahaha..

No comments: