Friday, September 25, 2009

Historien om vann og min familie

Kisah ini bermula kelmarin. hari rabu. Bermula pagi lagi, keluarga abang aku yang no 3 ajak picnic. Dia ajak famili aku beraya di rumah mertuanya dulu. kemudian baru ke air terjun gunung datuk di negeri sembilan. jarak di antara lokasi picnic dengan rumah mertua nya tak lah jauh mana. setelah sesi beraya tamat,kami memulakan perjalanan ke gunung datuk,dan bermula lah episod malang aku dan famili.

1)tak ada siapa pun yang tahu lokasi air terjun gunung datuk. itu lah,asyik FB jer, tak ada siapa pun yang study google maps.

2)Mak aku dah siap-siap makanan dan air. tapi semua tetinggal,dia bawak ais,tetinggal air,dia bawak buah,tertinggal pisau.menarik bukan?

3)air terjun gunung datuk bagaikan pemalu.x de terjun-terjun.semua pun mengalir lemah.aku nak mandi pun segan!

kami semua decide nak pergi tempat yang lebih bagus.lebih banyak air.nama tempat tue suka bumi.namun,

4)suka bumi merupakan air terjun + kolam persendirian,bayaran masuk dikenakan. rm 5 sahaja(macam sial bukan?)

5)kolam tu ada segereombolan famili keling tengah mandi manda,geli den nk campur2. air terjun di suka bumi pula macam dah tak suka kat bumi.kering!

kami batalkan hasrat nak mandi di sana. dikehangatan kerana masih tidak tahu nak mandi di mana,abang aku membawa pula ke kolam air panas chendana putih.tapi..

6)kolam air panas macam tak ada air!macam longkang je. nak romdam tolor pun x lopeh(dialek melaka)

lagi sekali kekeciwaan melanda. setelah berbincang-bincang kami plan nak ke tanjung bidara,mandi laut.tapi di tengah perjalanan,abag aku ajak mandi di A'Famosa resort je.situ kompem ada air,tapi bayaran...tiba-tiba ada gossip mengatakan bayaran dewasa hanya rm15. aku yang masih was-was,mengikut juga kehendak mereka.tetapi...

7) nak parking pun dah kene cas rm 3,dewasa nak masuk mandi rm35,kanak-kanak rm 25. jam dah pukul 5 lebih,kami decide batalkan saja plan nak mandi sebab agak rugi saja kalau mandi kerana A'Famosa tutup pukul 6.

maka rancangan mau mandi manda pada hari rabu gagal 100%. hanya dapat mandi peluh jer,

namun episod malang tidak berakhir di hari rabu. pada malam khamis,sekali lagi kami bercadang mahu mandi manda di air panas gadek.tapi..

8)bayaran masuk rm 4.itu bukan isu,tapi ke'crowd' an kawasan tersebut sama sekali mematah kan hasrat kami.apa punya badi da..kolam air panas gadek penuh!apa rumah diorang tak bayar bil air ke?

kegagalan kami sekeluarga ber piknik di akhiri kegagalan lagi.dalam perjalan ke melaka,kami bercadang mahu ke PD pada petang jumaat.mahu berkelah.dan kesudahannya..

9)GAGAL.mak aku penat sangat. tak larat nak bekelah.baru plan dah gagal.

akhirnya aku hanya mampu mandi shower di rumah saja.hahahahaha

bahasa di atas,bahasa norway

2 comments:

LoveShak said...

6)kolam air panas macam tak ada air!macam longkang je. nak romdam tolor pun x lopeh(dialek melaka)

itu bahasa nogori cik abg oi....lol...

apa la malang nasib ekau ni... mandi kat rumah jugak yang sedap...lol

mizu_sama said...

ah,den duk alor gajah,jajahan dol said.tp den x ghaso den org nogori..den org melako